Als ondernemer wil je natuurlijk dat iedereen van jouw bedrijf af weet. Nu zijn er online natuurlijk vele manieren om op te vallen, maar ook buiten, in de echte wereld, kun je er genoeg aan doen om met je naam in de kijker te komen van potentiële klanten. Zo kun je een vlag bedrukken, zodat elke voorbijganger direct ziet welk bedrijf zij passeren. Ook kun je stickers bestellen en zorgen dat die verspreid worden. Aangezien je geen invloed hebt op wat mensen met die stickers doen, loop je het risico dat een sticker met jouw naam erop op plekken wordt geplakt waar dat niet gewaardeerd wordt. Dan wordt natuurlijk het tegenovergestelde effect bereikt en zal dit juist tot een negatieve connotatie leiden met je bedrijf. Het is dan ook verstandig om goed na te denken over welke vormen van buitenreclame je als ondernemer wil toepassen. Hieronder helpen we je daarbij.
Wat is buitenreclame nu precies?
Buitenreclame in de meest elementaire vorm is elke advertentie die zich in een openbare buitenruimte bevindt. Dit type reclame is eigenlijk een van de oudste vormen van adverteren en is nog steeds zeer effectief, zelfs tot op de dag van vandaag met alle mogelijkheden die internet ons biedt om op te vallen. Er zijn verschillende soorten buitenreclame opties om uit te kiezen, hieronder een greep uit de meest populaire vormen daarvan.
Vlaggen en banieren
Zoals gezegd kun je met vlaggen erg makkelijk opvallen. Dit kan bijvoorbeeld erg succesvol zijn op diverse evenementen. Plaats een vlag of spandoek op een evenement en je bereikt daarmee een enorm aantal bezoekers. Veel evenementen worden ook nog eens op televisie uitgezonden waardoor het bereik nog groter wordt. Daarnaast kun je natuurlijk vlaggen of banieren op jouw bedrijfsterrein ophangen, waardoor de kosten erg laag blijven. Het is tegenwoordig niet duur meer om zo’n vlag of banier te laten maken.
Reclameborden in de berm
Reclameborden zijn zo’n beetje de oudste vorm van buitenreclame die er is. Al decennia lang zijn ze te zien in bermen door heel Nederland. De soorten beschikbare reclameborden omvatten bulletins, posters, wall scapes en zogenaamde 8-bladen. De aanwezigheid van reclameborden maakt effectieve campagnes mogelijk die invloed kunnen hebben op iedereen die ze passeert.
Straatmeubilair zoals kiosken en busbankjes
Reclame op straatmeubilair kann allerlei zaken omvatten die ook erg effectief kunnen zijn. Denk hierbij aan bushokjes, stedelijke panelen, kiosken en busbankjes. Deze advertenties kunnen worden gericht op een specifiek publiek of worden gebruikt om juist de massa te bereiken. Heb je bijvoorbeeld een publiek dat vooral bestaat uit studenten, dan kann het verstandig zijn om abri’s te huren in de buurt van hogescholen en universiteiten.
Reclame op bussen
Bus reclame komt in veel verschillende vormen. Door te investeren in busreclame wordt de boodschap van jouw bedrijf zichtbaar voor auto’s, potentiële klanten, voetgangers en ieder ander die de bus passeert. Het adverteren van jouw producten en services op bussen kan het bedrijf aan een groot publiek van potentiële kopers voorstellen. Bus reclame biedt superieure dekking op ooghoogte en bereikt reizigers in gebieden waar traditionele media beperkt of niet beschikbaar zijn. Deze displays vertegenwoordigen bewegende reclameborden die de aandacht vestigen op jouw advertentie. Deze vorm van buitenreclame is perfect voor het bereiken van zowel voetgangers als gemotoriseerd verkeer.
Billboards
Een van de meest effectieve vormen van buitenreclame zijn de alom bekende mobiele billboards. Er bestaan tegenwoordig een groot aantal soorten billboards om uit te kiezen, waaronder mobiele billboards, 3D mobiele showrooms en zelfs video-rugzakken. Waarom zijn deze vormen effectief? Omdat ze op de drukst bezochte straten van de stad zijn, opvallende advertenties bevatten en bijna niet te vermijden zijn. Billboard reclame is een van de oudste vormen van adverteren en zal altijd een sterk manier van adverteren zijn. Gelegen op belangrijke snelwegen, kruispunten en knelpunten in grote steden, bieden billboards ongeëvenaarde grootformaat reclame. Billboards bieden een enorme zichtbaarheid aan het verkeer, doordat ze zowel de bestuurder als alle passagiers op weg naar en van het werk, of tijdens het winkelen, bereiken. Billboards bieden een enorm creatief canvas dat een grote impact kan hebben op je bedrijf. Dit is echter wel een van de duurdere vormen van buitenreclame. Bedenk dus goed of dit type promotie verstandig is voor jouw bedrijf.
Posters op trein- en bus stations
Poster Reclame op trein- en busstations is een uitstekende manier om jouw bedrijf elke dag voor de forensen die daar gebruik van maken te positioneren. Deze vorm van buitenreclame biedt een hoge frequentie dekking, terwijl het de mogelijkheid biedt om geografisch te richten door alleen advertenties te plaatsen op de specifieke stations die relevant zijn voor jouw doelgroep. Reclame in de trein zet je advertentie voor de doelgroep die je probeert te bereiken voor een gemiddelde van 50 minuten twee keer per dag centraal, wat gelegenheid biedt voor meer gedetailleerde boodschappen.