Like onze Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes / blogs

De Renault Captur, wat vinden we ervan?

De Renault Captur ziet er geweldig uit, heeft een ruime, hoogwaardig interieur en een grote bagageruimte. Er zijn tegenwoordig heel veel kleine SUV’s om uit te kiezen, dus een auto moet iets anders hebben om een beetje op te vallen in de hedendaagse markt. En daar komt de Renault Captur om de hoek kijken.

De Renault Captur oogt wat stijlvoller dan conventionele alternatieven zoals de Skoda Kamiq of Volkswagen T-Cross. Het model is onlangs bijgewerkt, en heeft nu het exterieur van de Captur: C-vormige LED-rij lichten, LED-koplampen als standaard, een bredere grille, opnieuw ontworpen bumpers en grotere lichtmetalen velgen. Het is nog steeds een Captur, maar dan nog net wat mooier.

Binnenin is de Captur ook verder gegaan met een nieuw infotainmentsysteem, een strakker ontwerp en verbeterde materialen. En omdat de Captur groter, breder en langer is dan voorheen en meer afstand heeft tussen de voor- en achterwielen, is er meer ruimte voor mensen binnen, vooral achterin.

De Capturs krijgen een 7-inch staand infotainmentsysteem zonder ingebouwde satellietnavigatie, maar met Apple CarPlay en Android Auto, zodat je nog steeds via je smartphone kunt navigeren. DAB-radio en Bluetooth zijn ook standaard. Mid-level Iconic voegt een ingebouwd navigatiesysteem toe aan dit systeem, terwijl de topmodellen van de S Edition een groter 9-inch scherm krijgen.

De kwaliteit van de materialen die aan de binnenkant zijn gebruikt is hoog, hoewel de Peugeot 2008 de Renault in dit opzicht misschien een beetje overschaduwt. Maar de ruimte van de Captur is geweldig. Je zult geen klachten hebben: bestuurders van alle soorten en maten zullen comfortabel kunnen zitten en gemakkelijk naar buiten kunnen kijken. Achterin is de Captur al even indrukwekkend. Een paar volwassenen passen er comfortabel in, hoewel het misschien krap is om een ​​derde erin te krijgen.

De Captur heeft een truc achterin: de achterbank kan als één geheel naar voren en naar achteren schuiven, waardoor de beenruimte achterin wordt ingeruild voor bagageruimte. Dat betekent dat de bagageruimte van de Captur, met 536 liter met de stoelen naar voren geschoven, de grootste is van alle kleine SUV’s. Met de stoelen helemaal naar achteren krimpt de kofferbak tot 404 liter, wat ongeveer even groot is als de kofferbak in een Skoda Kamiq, maar de kofferbak van Peugeot 2008 is wel iets groter.

De dieselversies hebben een kleinere tank dan de benzinemotoren omdat dieselauto’ tanks ruimte voor AdBlue nodig hebben (die de uitstoot verminderen) en deze tanks nemen wat bagageruimte in beslag.

Er is volop keuze als het gaat om de motoren en versnellingsbakken van de Captur, met drie benzine, twee diesel en een plug-in benzine-elektrische hybride optie. Afhankelijk van de motor is een Renault Captur-automaat met zeven versnellingen of handgeschakelde vijf- en zes versnellingsbakken leverbaar.

Het gebruikelijke advies is hier van toepassing: als je voornamelijk in de stad rijdt, kies dan een benzine: de 130 pk sterke 1,3-liter van Renault biedt de beste balans tussen prijs, prestaties en brandstofverbruik. Als je meer tijd op de snelweg doorbrengt, is de 115 pk sterke diesel financieel voordeliger.

De Captur is geen groot avontuur om in te rijden, maar kleine SUV’s zijn daar ook helemaal niet voor ontworpen. Wat belangrijker is: de auto stuurt nauwkeurig en voelt stabiel aan in bochten. Dus over het algemeen verbaast de Captur je met zijn oorspronkelijke stijl. Daarnaast ziet hij er geweldig uit, voelt kwalitatief aan en biedt enorm veel ruimte!

0