Oppo, de opkomende, of misschien is het dit al wel, rivaal van zowel Apple als Samsung, is in feite groter dan we dachten. Hoewel het hier misschien bekend staat om zijn cameratelefoon, is het eigenlijk een veel groter bedrijf dat ook Blu-ray-spelers en andere populaire elektronische goederen produceert. Aangezien de Oppo X5 net uit is en steeds meer mensen dit toestel aanschaffen, leek het ons goed om eens wat feiten over Oppo op een rijtje te zetten!
Oppo heet eigenlijk OPPO Electronics Corp
Om het grote publiek aan te spreken en jongeren aan te trekken, verkorte het bedrijf zijn naam tot OPPO, waardoor het trendy en hip klinkt. Door alleen OPPO te gebruiken in zijn bedrijfsregistratie in andere landen, werd het bedrijf een bekend begrip voor smartphones.
Uit welk land komt Oppo?
Oppo is een Chinees bedrijf in consumentenelektronica dat is gevestigd in Guangdong. Het werd geregistreerd in 2001 en gelanceerd in China in 2004. Sindsdien heeft het bedrijf zijn naam geregistreerd in veel verschillende landen, zoals Myanmar, de Filippijnen, Maleisië, Vietnam, Thailand en India.
Oppo is momenteel het nummer 5 smartphonemerk ter wereld
Oppo is nummer 5 in de wereld van smartphones en verliest het alleen van bekende merken zoals Samsung, Huawei, Apple en Xiaomi. Met de lancering van de nieuwe Find X5 maken ze nog meer stappen dichter bij de concurrentie. Oppo heeft met succes het recht gewonnen om hun logo te sponsoren op alle tenues van het Indiase nationale cricketteam. Dit betekent een enorme reclame voor Oppo, aangezien de periode waarin hun sponsorschap loopt, het Indiase nationale cricketteam 259 wedstrijden zal spelen. Het gaat/ging hierbij ook om internationale wedstrijden, waaronder het WK in Engeland en het WK in Australië.
Oppo is niet hetzelfde als Oppo Digital
Sommige mensen denken dat Oppo en Oppo Digital hetzelfde bedrijf is. Oppo Digital is eigenlijk een onafhankelijk gerunde divisie van Oppo die is gevestigd in Mountain View, Californië en bekend staat om zijn universele dvd- en Blu-ray Disc-spelers.
Het betrad de markt voor mobiele telefoons in 2008
OPPO betrad de markt voor mobiele telefoons in 2008 en bracht zijn eerste smartphone uit in juni 2012. De allereerste smartphone heette U701 Ulike. Klinkt niet erg aantrekkelijk, toch? Maar kijk waar OPPO nu staat ondanks die naam! Een reeks hoogwaardige hoofdtelefoons en versterkers werd in 2014 door OPPO uitgebracht, met als vlaggenschip de PM-1 en PM-2 koptelefoons. Het werd zwaar gepromoot in de audiomarkt en kreeg goede recensies.
OPPO is indrukwekkend met zijn lijst met innovaties op de smartphonemarkt
Sinds de toetreding tot de smartphonemarkt met de allereerste smartphone in 2012, heeft OPPO tal van innovaties aan zijn smartphones aangebracht om te kunnen concurreren met zijn rivalen.
Niets toont OPPO’s premium kwaliteit zoals samenwerkingen met merken en beroemde figuren zoals de supercars van Lamborghini, Dynaudio, League of Legends en Mohammed Salah, om er maar een paar te noemen! Het is ook het eerste en enige smartphonemerk in Azië dat Roland Garros, de exclusieve French Open en Wimbledon-toernooien sponsort en een smartphone in beperkte oplage maakt met een van de meest prestigieuze voetbalclubs, FC Barcelona. OPPO’s opwindende campagnes hebben ook hun stempel gedrukt op Hollywood met commercials die zijn opgenomen met bekende namen Leonardo DiCaprio en Eddie Redmayne.
OPPO organiseert elk jaar zijn eigen technologie conventie, INNO DAY genaamd, waar het bedrijf zijn nieuwste innovatieve technologieën en concept producten laat zien. Gestart in 2019, geeft OPPO INNO DAY elk jaar een voorproefje van de toekomst van technologie en OPPO. De conventie geeft het publiek de mogelijkheid om producten te zien zoals de Rollable Concept Handset, OPPO AR Glass en de OPPO CybeReal.