Like onze Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes / blogs

5 tips om jouw rollup banner op te laten vallen!

Veel bedrijven maken gebruik van een rollup banner om meer klanten te krijgen of om een grotere klantenkring te genereren. Een rollup banner is een veelgebruikt promotiemiddel op bijvoorbeeld beurzen, evenementen en in winkels. Op deze manier kan je jouw bedrijf extra laten opvallen en laten zien onder het publiek. Het is dan ook een handig hulpmiddel om meer klandizie te krijgen en jouw klantenkring te vergroten. Er zijn een aantal trucs waardoor je je out rollup banner nog meer kan laten opvallen. Er zijn immers veel bedrijven die al gebruik maken van dit hulpmiddel. De klant kan zo door de bomen het bos niet meer zien. Dat is nogal vervelend, want zo kan je alsnog niet gebruikmaken van de vele voordelen van zo’n rollup banner. Hieronder vind je daarom 5 tips om jouw rollup banner eruit te laten springen, zodat jouw rollup banner echt in het oog springt!

Een krachtige boodschap in een oogopslag

Het is belangrijk te bedenken wat je precies wil meegeven aan de klant. Waar staat jouw bedrijf voor, wat zijn de pijlers binnen jouw bedrijf en op wat voor manier is jouw bedrijf van toegevoegde waarde voor een potentiële klant? Dat moet je allemaal op je rollup banner overbrengen, zodat de klant een goed beeld krijgt van jouw bedrijf en de mogelijkheden van jouw diensten. De klant hoeft op deze manier weinig werk zelf te verrichten, iets waar klanten erg dol op zijn. Het wordt hen gelijk in hun schoot geworpen op deze manier, ideaal!

Kies voor passende kleuren

Rollup banners vallen pas echt op door goed kleurgebruik. Het is hierbij belangrijk om een goede balans tussen de kleuren te creëren. Contrasterende kleuren pakken vaak goed uit en kunnen de klant verleiden tot een aankoop. Het is handig om de kleuren van jouw merk te gebruiken om zo een eigen identiteit uit te stralen. Klanten kunnen jouw merk aan deze kleuren herkennen, en door deze kleuren ook in zo’n banner te gebruiken maakt dat het plaatje compleet.

Goede kwaliteit afbeeldingen

Plaatjes spreken meer tot de verbeelding dan lappen tekst. Het is dan ook handig om niet al te veel tekst op rollup banners te gebruiken. Ga daarom voor afbeeldingen, maar let hierbij wel goed op de kwaliteit. Gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie, zodat het geen korrelig en wazig geheel wordt. Bovendien moet de afbeelding passen met de boodschap die jij uitdraagt, zodat het geen incoherente banner wordt. Bij Expofit worden alle afbeeldingen in goede kwaliteit afgedrukt, zodat de banner een en al kwaliteit ademt.

Opvallende typografie

Ook de manier waarop de letters zijn vormgegeven is belangrijk op een banner. Ga voor een leesbaar lettertype dat er ook artistiek uitziet, om meer klanten aan te trekken. Wissel af met diverse lettergroottes voor een speelse banner. Zulke rollup banners zijn om door een ringetje te halen!

De juiste plaatsing

Last but not least, de plaatsing. De plaatsing is enorm belangrijk, want als iets moeilijk leesbaar is doordat het of heel hoog of heel laag staat afgebeeld, nemen klanten ook niet de moeite om de boodschap te lezen. Zorg er daarom voor dat de belangrijkste tekst op ooghoogte staat!

0